FAQ’s

 

Moet ik een account aanmaken voordat ik iets kan bestellen?
Nee, je hoeft geen account aan te maken voordat je iets kunt bestellen. Bestel je vaker bij bricksmania.nl, dan is het handig om wel een account aan te maken. Bij een volgende bestelling hoef je dan niet alles opnieuw in te vullen.

Ik ben het wachtwoord vergeten van mijn account?
Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan per e-mail een nieuw wachtwoord.

Wat zijn de verzendkosten?
Onze verzendkosten zijn € 5,95 bij bestellingen boven de € 50,- worden er geen verzendkosten gerekend.

Kan ik mijn aankoop retour sturen?
Ja, binnen 30 dagen kunt u uw artikkel retour sturen in ongeopende verpakking.

Op welke manieren kan ik betalen?
Je kunt op verschillende manieren veilig bij ons betalen via Mollie, creditcard (Visa, Mastercard, American Express), Apple Pay, Bankcontact, PayPal, Achter af betalen via Klarna.

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?
standaard artikelen die je heb besteld worden met onze pakketservice afgeleverd op het door jou opgegeven adres. Heb je voor 15.00 uur besteld, dan ontvang je je bestelling de volgende werkdag (houd hierbij rekening dat het systeem een aantal minuten nodig heeft om de order juist te verwerken).
Je bestelling wordt afgeleverd door onze pakketservice. Wij zijn afhankelijk van de verwerking door deze organisatie. Wij leveren op tijd onze pakketjes bij hen aan maar zijn niet verantwoordelijk voor een te late bezorging door onvoorziene omstandigheden.
In sommige gevallen worden artikelen vanwege hun omvang of gewicht met een aparte vervoerder verzonden. Is dit bij jouw bestelling het geval, dan zal deze vervoerder een bezorgafspraak met je maken op het bij ons bekende telefoonnummer.

Ik heb een bezorgpoging gemist…
Standaard leveren wij je bestelling niet af bij de buren. Je wilt immers je geplaatste bestelling graag zelf in ontvangst nemen. Na de eerste bezorgpoging ontvang je een ‘gemist’ bericht van de bezorger. Online kun je aangeven wanneer de bezorger een tweede poging mag doen. Maak je geen keuze dan is dit automatisch de volgende werkdag. Na twee pogingen kun je het pakket afhalen bij één van de afhaalpunten.

Wat moet ik doen als mijn pakket bij ontvangst beschadigd is?
Ontvang je een pakket waarvan de doos is beschadigd, dan zien we het liefst dat je het pakket direct retourneert bij de bezorger. Neem je het pakket toch aan (bijvoorbeeld omdat alleen de omdoos beschadigd is), adviseren we wel om hiervan een aantekening te laten maken bij de chauffeur.
Is de beschadiging van invloed op de bestelling, bijvoorbeeld omdat deze nat is geworden of het artikel zelf is beschadigd, vragen we je om dit direct te melden via onze klantenservice. Wil je ons voorzien van bewijsmateriaal zoals foto’s, het ordernummer en het aflevermoment van de bestelling? Op deze manier kunnen wij snel schakelen met de bezorger en je spoedig voorzien van een onbeschadigd artikel.
Naast eventuele beschadigingen vragen we je de bestelling direct open te maken om te kijken of je bestelling naar wens en/of compleet is. Is dit niet het geval, dan horen we dit graag zo spoedig mogelijk. Uiteraard proberen wij ten allen tijde fouten te voorkomen.

Heb ik bij bricksmania garantie op mijn artikelen?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt je in de documentatie van het artikel.

Wat is de termijn van een wettelijke garantie?
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar ‘garantie’. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het artikel dat je koopt ‘deugdelijk’ moet zijn. Van veel artikelen mag je verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kun je de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

Wanneer heb ik geen garantie op mijn gekochte artikel?
Heb je het artikel normaal gebruikt en is het versleten? Of heb je het verkeerd gebruikt? Dan heb je geen recht op een gratis reparatie of een nieuw artikel.
Je maakt helaas geen aanspraak op gratis reparatie of vervanging van het defecte artikel wanneer
-het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel ligt;
-het defect val-, stoot- of waterschade betreft;
-het artikel oneigenlijk is gebruikt.

Waar kan ik me aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?
Onderaan op onze website kun je je direct inschrijven voor onze nieuwsbrief. Wil je jezelf liever afmelden? Elke nieuwsbrief bevat een link waarmee je je kunt uitschrijven voor de nieuwsbrief.

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.

Facebook Twitter